Asi se vám už někdy stalo, že jste na App Storu omylem koupili aplikaci, kterou jste vlastně vůbec nechtěli. Spousta uživatelů se pak prostě smíří s tím, že utracené peníze opětuje a dál situaci neřeší. Apple však ve svém obchodu s aplikacemi nabízí možnost vrácení peněz, která přesně pro tyto případy slouží. V tomto článku bych se chtěl podívat na to, jak o refundaci zažádat a jaké podmínky musí být splněny.
První krok, který musíte udělat, je jít na stránku https://reportaproblem.apple.com a zadat svůj e-mail, který používáte pro Apple ID a heslo. Následně uvidíte všechny svoje nákupy spojené s vaším účtem. Klikněte na tlačítko “Chci požádat o vrácení peněz” a poté se vám objeví další okno, kde udáte důvod k vrácení. Teď už stačí jen vybrat daný nákup a odeslat žádost.
![](https://i2.wp.com/appleblog.cz/wp-content/uploads/2021/11/Snimek-obrazovky-2021-11-14-v-17.12.38.png?resize=810%2C444&ssl=1)
Jsou ale nějaké podmínky? Ano jsou, tou nejdůležitější je asi lhůta 14 dní od zakoupení. Po uplynutí této doby už totiž na refundaci nemáte nárok.
Další podmínka se týká nákupů v aplikacích. Tyto nákupy ve velké většině vrátit jdou, u vybraných her je tomu ale jinak. Vývojářům jde samozřejmě o to, abyste si nenakoupili za reálné peníze měnu do hry, tu neutratili a následně nezažádali o vrácení peněz. Proto se možnosti refundace vzdáváte při samotném nákupu, kdy se vám zobrazí okno s hláškou, že nákup už nepůjde v následujících 14 dnech vrátit.
source of preview image: https://9to5mac.com/wp-content/uploads/sites/6/2020/01/App-Store.jpg?quality=82&strip=all
![](https://i2.wp.com/appleblog.cz/wp-content/uploads/2021/07/9EBCDF18-DB38-46B1-AAA4-5434BDC076BC-scaled.jpeg?resize=100%2C100)
Spolumajitel – CEO
e-mail: tkoci@appleblog.cz
Mé jméno je Tomáš Kočí a jsem spoluzakladatel magazínu Appleblog.cz. O Apple produkty se zajímám již několik let a velmi rád se s vámi o mé poznatky, postřehy a zkušenosti (nejenom) o této značce prostřednictvím článků podělím. Mimo psaní článků hraju na trubku, na bicí a fotbal.